تعداد جايگاه‌هاي سي.ان.جي به 2000 باب مي‌رسد

تعداد-جايگاه‌هاي-سي.ان.جي-به-2000-باب-مي‌رسد-

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نفت(MOP)، مهندس شهرام اسدپور با اشاره به آغاز شمارش معكوس براي بهره‌برداري از 50 جايگاه سي.ان.جي در سطح كشور، گفت: در حال حاضر نصب تجهيزات اين جايگاه‌ها تكميل شده است.
 
مدير طرح سي.ان.جي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران تصريح كرد: پيش‌بيني مي‌شود با نصب انشعابات گاز و برق، به زودي مراحل  پيش راه‌اندازي و بهره‌برداري از اين مجاري عرضه گاز طبيعي فشرده آغاز شود.
 
اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه هم اكنون حدود يك هزار و 680 جايگاه سي.ان.جي به صورت تك‌منظوره و دومنظوره در استان‌هاي مختلف كشور در مدار بهره‌برداري و فعاليت قرار دارد، اظهار داشت: با تجهيز و راه‌اندازي اين 50 جايگاه جديد سي.ان.جي، در مجموع تعداد جايگاه‌هاي سي.ان.جي كشور به يك هزار و 730 جايگاه افزايش مي‌يابد.
 
وي در ادامه در خصوص آخرين وضعيت توليد خودروهاي دوگانه سوز كشور، توضيح داد: مطابق با آمارهاي موجود، در شرايط فعلي حدود 2 ميليون و 500 هزار خودرو دوگانه سوز در كشور تردد مي كنند كه با برنامه ريزي به عمل آمده براي توسعه جايگاه هاي جديد سي.ان.جي، وضعيت سوخت‌رساني در جايگاه‌هاي سي.ان.جي مطلوب‌تر از گذشته خواهد شد.
 
مهندس اسدپور در ادامه  تعداد جايگاه‌هاي سي.ان.جي راه‌اندازي شده در سال گذشته را 452 جايگاه اعلام كرد و افزود: از بدو تحويل پروژه سي.ان.جي به شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي، با بسيج تمامي امكانات موجود، در يك دوره نسبتا كوتاه تعداد جايگاه‌هاي سي.ان.جي به حدود 2 برابر افزايش يابد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، قابل توجه و چشمگير است. 
 
وي با يادآوري اينكه در دولت نهم در مجموع 862 جايگاه سي.ان.جي تجهيز و به بهره‌برداري رسيد، تبيين كرد: با تشكيل دولت دهم و تجميع مسئوليت‌ها در شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، از سال 1388 برنامه‌ريزي در خصوص تسريع در توسعه جايگاه‌هاي سي.ان.جي، به همراه توازن بين توليد خودروهاي گازسوز با تعداد جايگاه‌ها در دستور كار قرار گرفته است.
 
به گفته مدير طرح سي.ان.جي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، به‌منظور ايجاد تعادل بين تعداد خودروهاي دوگانه‌سوز و جايگاه‌هاي سي.ان.جي، تا پايان سال گذشته تعداد اين جايگاه‌ها به يك هزار و 642 جايگاه افزايش يافته است . 
 
به گزارش روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، مهندس اسدپور با اشاره به نامگذاري سال 90 به سال جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري، خاطر نشان كرد: در سال جاري به صورت جهادي نه تنها تعداد جايگاه هاي سي.ان.جي از مرز دو هزار باب عبور مي كند، بلكه در تعمير و نگهداشت جايگاهها نيز برنامه هاي جامعي تدوين شده است.
 
اين مقام مسئول در پايان تاكيد كرد: پيش‌بيني مي‌شود از اين پس، جايگاه‌هاي سي.ان.جي در كنار توسعه كمي، از لحاظ كيفي نيز با شرايط نگهداشت مطلوب‌تري ساخته شوند. 

نوشته شده در، ۶ شهريور ۱۳۹۰