سهم سي.ان.جي از مصرف سوخت كشور22 درصد شد

سهم-سي.ان.جي-از-مصرف-سوخت-كشور22-درصد-شد

تهران- مدير طرح سي.ان.جي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي گفت: متوسط مصرف بنزين و سي ان جي در سال گذشته به ترتيب 22 هزار و 338 ميليون ليتر و پنج هزار و 886 ميليون ليتر بود كه سهم 22 درصدي سوخت سي.ان.جي را در كشور نشان مي دهد .

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادي ايرنا، 'شهرام اسد پور' در دومين همايش جايگاه داران CNG بخش خصوصي با موضوع بررسي مشكلات و ارائه راهكارهاي اجرايي براي برون رفت از آن ،‌افزود: طي سالهاي اخير راه اندازي جايگاه هاي سي.ان.جي به صورت تصاعدي بوده به نحوي كه تنها در سال گذشته 452 جايگاه سي.ان.جي راه اندازي شد. 
وي افزود: تا زمان حاضر با راه اندازي هزار و 680 جايگاه يك ميليون و 700 هزار متر مكعب ظرفيت استفاده از سوخت سي.ان.جي ايجاد شده است . 
مدير طرح سي.ان.جي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با بيان اينكه ظرفيت ايجاد شده در كلان شهرها نيز قابل قبول است، گفت: در برخي مناطق مشكلات زمين و انشعابات برق و گاز وجود داشت كه با توجه به ارزش افزوده و برنامه هاي ما براي افزايش صرفه اقتصادي جايگاه داري رفع اين موانع تعداد جايگاه ها در اين شهرها افزايش خواهد يافت . 
اسد پور با اشاره به اينكه مجموع ظرفيت ايجاد شده در كلان شهرها رقمي بالغ بر 461 متر مكعب در ساعت است افزود: در سال 1383 تعداد خودروهاي دوگانه سوز در كشور 28 هزار وسيله بود در حالي كه اكنون اين رقم به 2 ميليون و 500 هزار خودرو رسيده كه نشان دهنده بازار قابل توجه در اين بخش است 
مدير طرح سي.ان.جي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي افزود: متوسط مصرف سوخت سي.ان.جي در سال گذشته روزانه به طور متوسط 16 ميليون متر مكعب بود كه در مقايسه با معادل بنزين آن حدود 16 ميليون ليتر بنزين در سبد سوخت سهم كسب شد كه بسيار قابل توجه است. 
وي ادامه داد: براي بهبود كارمزد جايگاه هاي فروش سي ان جي ، پيشنهاداتي تهيه شده و تصويب آن در مراجع بالاتر از وزارت نفت انجام مي شود ضمن اينكه براي اصلاح ماليات بر ارزش افزوده دولت و جايگاه داران درحال پيگيري هستند . 
اسد زاده ادامه داد: ارتقاي كيفيت سوخت از طريق سنجش و پايش در دستور كار قرار دارد و استانداردهاي مناطق 35 گانه هم ابلاغ شده است. 
وي با اشاره به لزوم رفع خرابي جايگاه ها اظهار داشت: فعال ماندن جايگاه ها هم به توان جايگاه دار و هم به رعايت دستورالعمل ها بستگي دارد و بايد از تجهيزات موجود به نحو مطلوبي استفاده و نگهداري شود. 
اين مقام مسئول افزود: در صورت نگهداشت درست جايگاه ها علاوه بر افزايش يافتن درآمدهاي جاري جايگاه داران هزينه هاي آنها به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. 
اقتصام ** 2021 **1601
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30412072

نوشته شده در، ۶ تير ۱۳۹۰