گزینه های پیش روی دولت برای مقابله با افزایش مصرف بنزین در کشور

گزینه-های-پیش-روی-دولت-برای-مقابله-با-افزایش-مصرف-بنزین-در-کشور-

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : توسعه جایگاههای سی ان جی و افزایش عرضه گازرسانی به جایگاهها در بلند مدت قابل تحقق است و مسلما در کوتاه مدت چنین امکانی در کشور فراهم نخواهد شد. 
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری خبر خودرو، روبرت بیگلریان در ادامه گفتگو با اشاره به طرح توسعه جایگاههای سی ان جی در راستای کاهش مصرف بنزین در کشور افزود : پرداختن به سی ان جی به منظور کاهش مصرف بنزین ایده خوبی است اما مسلما اجرای این طرح در کوتاه مدت محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد : مسلما برای کنترل مصرف بنزین و استفاده  از انرژی های پاک در حوزه سوخت های فسیلی قطعا راهکاردر ست توسعه سی ان جی در کشور است اما این کار مستلزم ملاحظات و ملزوماتی است که باید قبل از هر اقدامی به آنها توجه شود.

وی همچنین به افزایش مصرف بنزین و لزوم واردات در این بخش پرداخت و اظهار داشت : با سطح مصرف کنونی بنزین که متاسفانه پس از وضعیت نرخ ارز و سایر مسائل پیش آمده و مصرف بنزین در کشور رشد کرد ، طبعا در صورت عدم تامین سوخت لازم از طریق پالایشگاهها و  تامین نیاز بازار مصرف ، واردات بنزین قطعا نیاز است اما باید بررسی شود که واردات در چه سطح و مقاطعی باید صورت گیرد.

نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی افزود : در شرایط فعلی اگر چه مصرف بنزین افزایش یافته اما روند آن ، روال ثابتی دارد ، بنابراین قطعا در شرایط و مقاطع خاصی نیاز به واردات بنزین خواهد بود.

بیگلریان با اشاره به چراغ سبز مجلس به دولت برای واردات بنزین به کشور گفت : بر اساس قانون و پیش بینی های صورت گرفته به دولت اجازه داده شده با توجه به امکانی که برای فروش نفت دارد در برخی مواقع می تواند تهاتر کند بنابراین بر این اساس امکان واردات بنزین در مواقع مورد نیاز منع قانونی ندارد.

وی با توجه به راهکارهای دولت در برخورد با افزایش مصرف سوخت در کشور گفت : در شرایط کنونی یا باید واردات بنزین صورت گیرد و یا بحث افزایش قیمت بنزین دنبال شود که در این وضعیت کشور اجرای این مسئله بعید به نظر می رسد  و یا اینکه باید در سهمیه بندی ها تغییراتی ایجاد شود بنابراین در کوتاه مدت تنها این سه راه برای دولت وجود دارد.

وی گفت : قطعا در کوتاه مدت و با توجه به شرایطی که وجود دارد به نظر می رسد بحث واردات تنها گزینه است  که دنبال خواهد شد.

منبع :ircng

نوشته شده در، ۷ مهر ۱۳۹۲