برنامه ریزی جهت استقرار استاندارد های تایید اروپا ، آزمایشگاه ، کالیبراسیون و آموزش

برنامه-ریزی-جهت-استقرار-استاندارد-های-تایید-اروپا-،-آزمایشگاه-،-کالیبراسیون-و-آموزش

در جهت پیشبرد و تحقق اهداف تولید مخازن CNG ، گروه صنعتی عابدی در برنامه ریزی سال جاری ، شروع به مطالعات و اقداماتی در زمینه استقرار استاندارد های یاد شده در ذیل نموده است :

     تاییدیه صادرات اروپا  E-MARK

امروزه کشورهای پیشرفته برای سلامت و ایمنی مصرف کنندگان و حفاظت از محیط زیست اهمیت زیادی قائل هستند ؛ به این منظور و با هدف رعايت حقوق مصرف كنندگان اقدام به تعریف استانداردها و قوانینی  در این زمینه ها در ارتباط با مشخصات محصولات نموده اند  .

اتحادیه اروپا به هدف همسانی اقدامات در این زمینه ، اقدام به تعریف الگو ها و قواعدی  در ارتباط کالا ها و محصولات نموده که به  E-Markمشهور شده است.

برای صدور مخازن CNGعابدی به کشورهای اتحادیه اروپا ، داشتن نشان E-Markبرای آن محصول الزام می باشد .

استاندارد مدیریت و کیفیت در آزمایشگاهISO 17025 

         این استاندارد شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون در هر بخشی اعم از صنعت ، پزشکی، تحقیقاتی و ... باید آنها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که کلیه محصولات ، کیفیت را به کار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر میباشند. برخی مزایای پیاده سازی و اخذ گواهی نامه این استاندارد عبارت است از :

ارتقاء سطح آزمایشگاه های عضو و کسب اعتبار بین المللی

افزایش اطمینان از صحت نتایج ارائه شده توسط آزمایشگاه

کسب اطمینان از کالیبره شدن مستمر تجهیزات آزمایشگاه

منطبق بودن الزامات این استاندارد با ISO 9001

مديريت سيستم هاي اندازه گيري و کالیبراسیون مبتنی بر استاندارد  ISO 10012   

این استاندارد شامل کلیه الزاماتی است که در اندازه گیری ها و کالیبراسیون استفاده می شود و اصول و مفاهیم کلی کالیبراسیون و الزامات آن را تشریح می کند.

تاییدیه صلاحیت آموزش ISO 10015

در این استاندارد بهبود مهارتها، ارتقا دانش و رفتارهای مناسب مورد تاکید می باشد که توسط كميته فني  ISO/TC176 مديريت و تضمين كيفيت ،كمیته فرعي SC3 و  فن آوريهاي حمايتي تهيه شده است. به عبارت دیگر بحث مهارت ، دانش و رفتار در ISO 10015 بهم تنیده شده است.

 

 یکی از ویژه گی های بارز این استاندارد توجه به نیاز سنجی فراگیر و همه جانبه و فرآیند آن می باشد.

 

نوشته شده در، ۱۶ فروردين ۱۳۹۰